Browsing Tez Koleksiyonu by Author "Sosyal Bilimler Enstitüsü"
Now showing items 1-20 of 25
-
Adli muhasebe ve bir örnek olay incelemesi
Demir, Hüseyin Mazharettin (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Teknolojideki hızlı gelişmeler geçmişe göre, işlenen suçların ve yapılan hilelerin niteliğinin değişmesine neden olmuş, yeni yöntem ve tekniklerle işlenen suçları geleneksel yöntemlerle tespit etmek artık imkânsız hale ... -
Bankacılıkta mobil pazarlama ve tüketici satın alma kararı üzerine etkisi: Yozgat örneği
Hacıhasanoğlu, Pınar (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Günümüzde teknoloji alanında meydana gelen gelişmeler, üreticileri ve tüketicileri olumlu yönde etkilemiştir. Özellikle internetin hayatın her alanına girmesi mobil iletişimin ortaya çıkmasını beraberinde getirmiştir. Mobil ... -
Büyükbaş hayvancılık işletmelerinde muhasebe işlemlerinin tekdüzen muhasebe sistemi ve 41 nolu Türkiye Muhasebe Standardı (TMS-41) çerçevesinde incelenmesi: 100 ineklik bir işletme örneği
Ünlü, Ahmet (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Özellikle 2000'li yıllardan itibaren günümüze kadarki süreçte tarım işletmeleri aile şirketi olma özelliğinden daha çok modernizasyonun ön planda olduğu işletmelere dönüşmeye başlamıştır. İşletmelerin modernleşmesi, mevcut ... -
Canlı varlık sınıfının muhasebeleştirilmesi ve değerlemesinin tekdüzen, BOBI FRS-7 ve TMS-41 kapsamında bir örnek uygulama yardımıyla açıklanması
Başer, Burak (Yozgat Bozok Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, canlı varlıkların muhasebeleştirilmesi ve değerlemesinde Tekdüzen Muhasebe Sistemi, TMS-41 ve BOBİ FRS-7 Tarımsal Faaliyetler çerçevesinin benzerliklerini ve farklılıklarını açıklamak ve bu benzerlik ... -
CDS primleri arasındaki etkileşim: Gelişmekte olan ülkeler üzerine bir inceleme
Reyhan, Yasin (Yozgat Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Finansal piyasalardaki aktörler açısından risk son derece önemli bir kavramdır. Tüm finansal kuruluşların karşı karşıya olduğu temel risk faktörlerinden birisi kredi riskidir. Kredi riskinin piyasada görünür hale gelmesiyle ... -
Çok kriterli karar verme metotları ve analitik hiyerarşi süreci ile matematik eğitimi alanında bir uygulama
Karaca, Yağmur (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2011)Karar verme, hayatın ayrılmaz ve önemli bir parçasıdır. Günümüzün hızla değişen dünyasında karar verme problemleri, daha karmaşık bir hale gelmiştir. Alternatif ve kriter sayılarının artması, kriterlerin birbiri ile ... -
Deneyimsel pazarlama ve satın alma karar sürecine etkisi: Termal turizm sektöründe bir uygulama
Çiçek, Behiye (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Deneyimsel pazarlama, deneyim ekonomisinin gelişmesiyle ortaya çıkan bir pazarlama yaklaşımıdır. Deneyim ekonomisiyle birlikte, pazarlama dünyasının stratejileri geleneksel olarak fayda odaklı ürün ve hizmet satmaktan, ... -
Fen lisesi öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin ve meslek tercihlerinin Bulanık TOPSİS yöntemi ile incelenmesi
Akyıldız, Mühibe (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)İnsanların meslek seçerken en çok etkilendikleri faktörleri ve en çok tercih ettikleri meslekleri belirlemek ve bunları önem derecesine göre sıralamak ikili mantıkla mümkün olmamaktadır. Çünkü gerçek hayatta insanlar karar ... -
Kapadokya Bölgesi'nin ekoturizm potansiyelinin yerli turistler tarafından değerlendirilmesi
Temiz, Selman (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Dünya genelinde küreselleşmenin de etkisi ile her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de arz ve talep yönlü bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişimin bir sonucu olarak yeni turizm çeşitleri ortaya çıkmaktadır. Özellikle ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmeler için Türkiye finansal raporlama standartları KOBİ TFRS ve bir uygulama
Yıldız, Emrah (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren özellikle son 20 yıldır teknoloji ve ekonomide meydana gelen hızlı gelişim ve değişimin sonucu olarak dünya ekonomisi küresel bir yapıya dönüşmüştür. Bu durum, işletmelerin ... -
Maddi olmayan varlıkların raporlanması ve halka açık şirketlerde maddi olmayan varlıkların raporlanmasına yönelik bir araştırma
Özçetin, Nigar (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)Maddi olmayan varlıklar ya da entelektüel sermaye, günümüz işletmeleri açısından gün geçtikçe önem kazanmaya başlamıştır. Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan maddi olmayan unsurlar, yeni bir ... -
Örgüt kültürü ve tükenmişlik ilişkisi üzerine bir araştırma: Bozok Üniversitesi örneği
Özgüner, Mert (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Araştırmada örgüt kültürü ile tükenmişlik arasındaki ilişki incelenmiştir. Bozok Üniversitesi’nde görev yapan öğretim elemanlarının örgüt kültürü ve tükenmişlik düzeyleri alt boyutları ile tespit edilmiş, alt boyutlar ... -
Örgütlerde dışlanma, sinizm ve pozitif-negatif duygusallık arasındaki ilişkiler: Pozitif ve negatif duygusallığın aracılık rolü
Yıldırım, Eşe (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, örgütlerde çalışanların yaşadıkları dışlanma, sinizm ve pozitif-negatif duygusallık arasındaki ilişkileri ve etkileri incelemek, bu ilişkilerin ve etkilerin yönlerini belirlemek ve pozitif ve negatif ... -
Örgütlerde yıldırma davranışları, personelin tükenmişlik düzeyleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler
Yılmaz, Hüseyin (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Örgütlerde yıldırma davranışları, personelin tükenmişlik düzeyleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesine yönelik bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yıldırma davranışları, yıldırma ... -
Örgütsel stres kaynakları ve yönetimi: Yozgat Emniyet Müdürlüğü bünyesinde bir uygulama
Aydın, İbrahim (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2012)Her çağın kendine göre sorunları olmuştur, yüzyılın en büyük sorunlarından bir tanesi strestir. Globalleşen dünyada, üretim ve hizmet alanlarında, iletişim ve teknolojide büyük ve hızlı değişimler yaşanmıştır. Bu değişimler ... -
Satış geliştirme faaliyetlerinin satın alma kararına etkisi: Hizmet sektöründe bir uygulama
Kuru, Duran (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Satış geliştirme; reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama çabaları dışında kalan, genellikle sürekli olmayan, aracıların etkinliğini artırmaya yönelik, kısa dönemde satın almayı teşvik edici, kendine ... -
Sendikaların kurumsal imajı
Ekinci, Afşin (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu (Türk Eğitim-Sen) ve Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir-Sen) ilçe temsilcilerinin kendi sendikaları ile ilgili kurumsal imaj algılarını ölçmek amacı ile ... -
Sosyal medya fenomenlerinin satın alma davranışı üzerine etkisi
Akdoğan, Kutay (Yozgat Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sosyal medyanın erişim kolaylığı, ortaya bu fırsattan yararlanan ve kendi takipçi kitlelerini toplayan sosyal medya fenomenlerini çıkarmıştır. Sosyal medya ünlüleri olarak tabir edilebilecek olan fenomenlerin tüketicilere ... -
Toplam kalite yönetiminin pazarlama performansına etkileri ve sağlık sektöründe bir uygulama
Gürcü, Maşide (Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Günümüzde gerek kamu sektöründe ve gerekse özel sektörde işletmelerin karşılaştığı en büyük sorunlardan bir tanesi de üretilen mal veya hizmetlerin pazarlanabilmesidir. Somut olarak ifade edilen malların pazarlanmasında, ... -
TR 72'de girişimcilik profilinin analizi
Yıldız, Timur (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Türkiye'yi 26 bölgeye ayıran NUTSII kriterlerine göre TR72(Kayseri, Sivas ve Yozgat) bölgesinde her ilde girişimcilik eğitimi alan kişilerin girişimcilik profillerini değerlendirmek amacıyla hazırlanan bu çalışma genel ...