Çok kriterli karar verme metotları ve analitik hiyerarşi süreci ile matematik eğitimi alanında bir uygulama
Künye
Çok kriterli karar verme metotları ve analitik hiyerarşi süreci ile matematik eğitimi alanında bir uygulamaÖzet
Karar verme, hayatın ayrılmaz ve önemli bir parçasıdır. Günümüzün hızla değişen
dünyasında karar verme problemleri, daha karmaşık bir hale gelmiştir. Alternatif ve kriter
sayılarının artması, kriterlerin birbiri ile çelişmesi, bunlar arasından seçim yapacak olan
karar vericinin işini bir hayli zorlaştırmıştır. Artan rekabet koşulları içerisinde hızlı ve doğru
karar verebilen işletmeler, rakiplerine üstünlük sağlamaktadır. Hızlı ve doğru karar
verebilmek için bilimsel yaklaşımların kullanılması artık bir zorunluluk olmuştur. Bu tezde
çok kriterli karar problemlerinin çözümünde kullanılabilecek matematiksel metotlar üzerinde
durulmuştur. Bu matematiksel metotlarla, Yozgat ilindeki ilköğretim ikinci kademe
öğrencilerinin matematik başarısına etki eden faktörlerin önem derecelerinin bulunması
hedeflenmiştir. Analitik Hiyerarşi Süreci metodunun, eğitim alanında karşılaşılan bir
probleme uygulaması yapılmıştır. Decision-making is an important and indispensable part of life.In today‟s rapidlychanging world ,decision making problems have become more complex. Due to both the
increase in the number of criteria and alternatives and the conflict among them , it has been
more difficult for a decision maker to make a selection among these so-called alternatives
and criteria.The enterprises which are able to make decisions both rapidly and correctly in
terms of increasing competition get the edge over their rivals.The use of scientific
approaches during the process of making decisions rapidly and correctly has been an
inescapable necessity.This study focuses on the mathematical methods which can be used
for the solution of multi-criteria decision making problems.Within the province of Yozgat, it
has been aimed to detect the degree of importance of the factors which have an effect on the
mathematical success of the students in the secondary stage of the primary education by
means of these methods. Analytic Hierarchy Process methods to a problem which has been
coincided in the field of education.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [25]