Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbölük, Tuğba
dc.contributor.authorAkdoğan, Kutay
dc.date.accessioned2023-01-04T08:42:43Z
dc.date.available2023-01-04T08:42:43Z
dc.date.copyright2019en_US
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAkdoğan, K. (2019). Sosyal medya fenomenlerinin satın alma davranışı üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/567
dc.description.abstractSosyal medyanın erişim kolaylığı, ortaya bu fırsattan yararlanan ve kendi takipçi kitlelerini toplayan sosyal medya fenomenlerini çıkarmıştır. Sosyal medya ünlüleri olarak tabir edilebilecek olan fenomenlerin tüketicilere ulaşmanın farklı yollarını arayan pazarlamacıların radarına girmesi de uzun sürmemiştir. Sonucunda fenomenler pazarlama dünyasının en popüler araçlarından biri haline gelmiştir. Sayısı her geçen gün artan marka-fenomen işbirlikleri, fenomenlerin sanıldığı kadar satın alma üzerinde etkili olup olmadığı sorusunu ortaya çıkarmıştır. Fenomenler ayrıca takipçilerine bilgi aktaran bir kaynak olarak da düşünülmektedir. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı fenomenlerin online kaynak güvenilirliğinin satın alma davranışı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Online anket yöntemiyle 460 kişiye ulaşılmış, geçerli olan 310 anket üzerinden gerekli analizler yapılmıştır. Yapılan analizler çoklu doğrusal regresyon analizlerinden oluşmaktadır. İstatistik paket programı aracılığıyla yapılan analizlerin sonucunda güvenilirlik boyutu dışında hiçbir online kaynak güvenilirliği boyutunun satın alma üzerinde etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmada, online kaynak güvenilirliği ölçeğine ek olarak yer alan fenomene yönelik tutum değişkeninin ise bütün satın alma aşamalarında etkili olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe ease of access of social media has created social media influencers that take advantage of this opportunity and gather their own audience. It did not take long for influencers, to enter the radar of marketers looking for different ways of reaching consumers. As a result, influencers have become one of the most popular tools in the marketing world. The increasing number of brand-influencer collaborations raises the question of whether the influencers are as effective as they are thought to be. Influencers are also considered as information sources by their followers. Accordingly, the aim of this study was to investigate the effect of influencer's perceived online source credibility on purchasing behavior. 460 participants were reached via online survey method and required analyzes were conducted on 310 valid questionnaires. The analyzes consist of multiple linear regression analyzes. As a result of the analyzes conducted through statistical software, no online resource reliability dimension except the reliability dimension had an effect on purchase decision. In addition, the attitude towards the influencer variable was found to be effective at all purchasing stages.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherYozgat Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFenomenen_US
dc.subjectFenomen Pazarlamaen_US
dc.subjectOnline Kaynak Güvenilirliğien_US
dc.subjectSatın Alma Karar Sürecien_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjectInfluencer Marketingen_US
dc.subjectOnline Source Credibilityen_US
dc.subjectPurchasing Decision Processen_US
dc.titleSosyal medya fenomenlerinin satın alma davranışı üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of social media influencers on purchasing behaviouren_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster