Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCihan, B.B.
dc.contributor.authorDursun, Nermin
dc.date.accessioned2021-08-06T11:51:15Z
dc.date.available2021-08-06T11:51:15Z
dc.date.copyright2019en_US
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/559
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor yüksekokulu ve bazı fakülte öğrencilerinin mizah tarzlarının karşılaştırılması ve ilişkili faktörlerin incelenmesidir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim dönemi içerisinde Yozgat Bozok Üniversitesinde öğrenim gören 417'si kadın, 360'ı erkek olmak üzere toplam 777 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yerlikaya (2003) tarafından geliştirilen "Mizah Tarzları Ölçeği" ile araştırmacı tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle tanımlayıcı istatistikler incelenmiştir. Veriler, ilk olarak normallik testleri ile sınanmıştır. Bu kapsamda yapılan normallik testi (çarpıklık-basıklık) verilerin normal dağılıma sahip olduğunu göstermiştir. Bu nedenle de parametrik testler uygulanmıştır. Veriler; betimsel istatistiki yöntemler, bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak katılımcı mizah boyutunda; cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm ve yapılan etkinlik değişkenleri bakımından anlamlı farklılık görülmüş diğer değişkenler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kendini geliştirici mizah boyutunda; öğrenim gördükleri bölüm değişkeni bakımından anlamlı farklılık görülmüş diğer değişkenler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Saldırgan mizah boyutunda, cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm, sporcu yaşı, yapılan etkinlik, ikametgâh ettiği yer ve sigara kullanım değişkenleri arasında anlamlı farklılık görülmüş diğer değişkenler bakımından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kendini yıkıcı mizah boyutunda öğrenim gördükleri bölüm, sporcu yaşı, yapılan etkinlik ve alkol kullanım değişkenleri bakımından anlamlı farklılık görülmüş diğer değişkenler arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Toplam mizahta, öğrenim gördükleri bölüm, sporcu yaşı, alkol kullanım değişkenleri bakımından anlamlı farklılık görülmüş diğer değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kendini geliştirici mizah, Katılımcı mizah, Saldırgan mizah, Kendini yıkıcı mizahen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the humor styles of physical education and sports school students with some faculty students and to examine the related factors. A Toplam of 777 students (417 girls and 360 boys) who were studying in Yozgat Bozok University during the academic year 2017- 2018 participated in this current study voluntarily. Data were collected through "Humor Styles Scale" which was developed by Yerlikaya and personal information form prepared by researcher. SPSS 16.0 program was used to analyze the data. Descriptive statistics were firstly examined in the analysis of the data. The data were first tested for normality tests. In this context, the normality test (skewness-kurtosis) showed that the data had a normal distribution. For this reason, parametric tests were applied. Additionally, descriptive statistical methods, independent samples t-test and One-Way ANOVA were used for the analyzis of data. As a result; affiliative humor dimension: there were significant differences in terms of gender, department of study and activity variables, but no significant difference was found between the other variables. Self-enhancing humor dimension; there was a significant difference in the department of study variable but no significant difference between the other variables. There was a significant difference in the aggressive humor dimension between sex, gender, department of study, sports age, activity, place of residence and smoking. There was no significant difference in terms of other variables. Self-destructive humor dimension; there was a significant difference in terms of age of athletes, activity and alcohol use variables. There was no significant difference in terms of other variables. Toplam humor dimension; there was a significant difference in terms of department of study, sports age and alcohol use variables. There was no significant difference in terms of other variables. Key Words: Self-enhancing humor, affiliative humor, aggressive humor, self-defeating humoren_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherYozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKendini geliĢtirici mizahen_US
dc.subjectKatılımcı mizahen_US
dc.subjectSaldırgan mizahen_US
dc.subjectKendini yıkıcı mizahen_US
dc.subjectSelf-enhancing humoren_US
dc.subjectaffiliative humoren_US
dc.subjectaggressive humoren_US
dc.subjectself-defeating humoren_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokulu ve bazı fakülte öğrencilerinin mizah tarzlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe comparison of humor styles among physical education and sport academy with the other facultiesen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster