Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEser, Ercan
dc.contributor.authorUtku, Fatih
dc.date.accessioned2020-02-17T09:03:33Z
dc.date.available2020-02-17T09:03:33Z
dc.date.copyright2016en_US
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationUtku, F. (2016). Silsiletü'l–lisan isimli Arapça öğretim setinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/456
dc.description.abstractÇalışmamız giriş ve üç bölümden oluşmaktadır.Çalışmamızın birinci bölümünde dil üzerinde durulmuş ve çok sayıda dilcinin ve akademisyenin tanımına yer verilmiş, daha sonra yabancı dil hakkında geniş bilgi verilmiştir. Ayrıca dilin öğrenim/öğretim sürecinde gerekli olan temel unsurlar ve bunların rolleri hakkında bilgi verilmiştir. Yine dil öğretiminde gerekli olan materyaller ve bunların önemi ve hazırlanma ilkeleri konusuna değinilmiştir. Birinci bölümde yabancı dil öğretim yöntemleri, Türkiye'de yabancı dil öğretimi, Arapça öğretimi ve son olarak da Türkiye'de Arapça öğretiminin tarihsel gelişimi konusuna değinilmiştir. Tarihsel gelişim bölümünde Türklerin Arap diliyle tanışmaları konusu tarihler ve dönemlerle açıklanmıştır. İkinci bölümde yabancı dil öğreniminde ders kitabı değerlendirmesi konusu ele alınarak ders programı ve izlence türleri tafsilatlı bir şekilde açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmamızın ana konusu olan Silsilet-ül Lisân isimli Arapça öğretim setinin bütün serileri incelenmiş, bölümler hakkında gerekli açıklamalarda bulunulmuş ve seride bulunan tüm ifadeler ve yeni kelimeler belirtilmiştir.Çalışmadaki dipnotlarda yer alan yazarların isimleri ve eserleri ilk geçtikleri zaman tam olarak verilmiş ve daha sonra sadece yazarın soyadı ve kimi zaman eseri yazılmıştır. Eserde kullanılan kısaltmalar " Kısaltmalar" bölümünde açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research consists of an introduction and three parts. In the first part of the research, language was stressed and were given language definitions by many academicians and linguist. Following this, comprehensive information was given about the foreign language. Furthermore, the information was given about fundamental elements of language which are essential for the process of education/teaching and the role of this. The materials which are essential for language teaching and their importance as well as their preparation principles were touched on. In the first part, the information about the method of foreign language; the teahing of foreign language in Turkey; the teaching of Arabic and historical development of Arabic teaching in Turkey was given. In historical development part, how Turkish people first met Arabic language was explained with dates and periods. In the second part, the evaluation of textbook in the teaching of foreign language was touched and syllabus was explained in detail.Final and the third part, all of the series of Silsiletü'l-Arabic which is an Arabic teaching set and is main topic of our research were examined. The essential explanations about parts were given; and also all of the statements and new words in the series were pointed on. The writers' names and works in the annotations were given exactly in the first quotation and after the writers' surnames were just written. The abbreviations used in the work were explained in the part of abbreviations.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSilsiletü'l–lisan isimli Arapça öğretim setinin değerlendirmesien_US
dc.subjectThe evaluation of Silsiletü'l -Arabic which is an Arabic teaching seten_US
dc.titleSilsiletü'l–lisan isimli Arapça öğretim setinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of Silsiletü'l -Arabic which is an Arabic teaching seten_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster