Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorSönmez, Alperen Timuçin
dc.date.accessioned2020-01-02T08:54:54Z
dc.date.available2020-01-02T08:54:54Z
dc.date.copyright2015en_US
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSönmez, A. (2015). Tüketicilerin yaş kuşaklarına göre marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği ve marka sadakati hakkındaki değerlendirmeleri. Yüksek Lisans Tezi. Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/423
dc.description.abstractMarka literatürü incelendiğinde, marka ve marka kavramı ile ilgili tüketicilerin değerlendirmeleri ölçülürken genellikle gelir seviyelerine, sosyal çevrelerine, yaş gruplarına ya da meslek gruplarına göre bölümlendirildiği görülmektedir. Ayrıca marka ve marka kavramları ile ilgili zengin bir literatür olmasına karşın marka aşkı konusunda özellikle yerli literatürde sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bu tezde tüketiciler yaş kuşaklarına göre bölümlendirilmiş ve marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği, marka sadakati değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma teori ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşmuştur. Çalışmanın ilk iki bölümünde yaş kuşakları ve marka ile ilgili teorik bilgiler yer almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde yaş kuşakları ile ilgili kavram ve teoriler anlatılmış, ardından yaş kuşağı kavramı açıklanmış ve yaş kuşaklarının özellikleri ile ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde marka konusu ayrıntılı olarak anlatılmış ve marka ile ilgili kavramlar açıklanmıştır. Son bölümde ise yapılan anket çalışması ve sonuçlarına yer verilmiştir. Tez, marka kavramı değerlendirmelerinde tüketicileri yaş kuşaklarına göre ayırmaktadır. Bu açıdan marka ve marka kavramı ile ilgili yapılan çalışmalara katkı sağlamaktadır. Ayrıca marka aşkı kavramının çalışmaya dâhil edilmesi de ilgili literatüre katkı sağlamıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin yaş kuşaklarına göre marka kavramları ile ilgili değerlendirmeleri marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği için farklılık gösterirken, marka sadakati için bir farklılık göstermemektedir.en_US
dc.description.abstractFrom literature it has been seen that when the evaluations of the consumers about the brand and brand concept has been measured, the consumers has been grouped according to their income levels, social environments, age groups or their profession. Although there are extensive literature about brand and concepts of brand, especially in domestic literature there are limited numbers of studies about brand love. In this thesis, it was investigated that the evaluations of the consumers according to their age generations about brand love, brand utility, brand identity and brand loyalty. The study consists of two parts including theory and practice. In the first part of the study, there are theoretical information gathered from the related literature. In the second part, the subject of brand is expressed in detail and concepts about brand are explained. In the last part, the survey and its results are given. In this thesis, consumers are divided by their generations of age on their evaluations of brand concept. From this perspective this study contributes to the brand and brand concept-related studies. Also this study contributes to literature by including the concept of brand love. According to the results, while evaluations of the consumers by their age generations about brand concepts were different for brand love, brand utility and brand personality, there was no difference for brand loyalty.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaş Kuşaklarıen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Aşkıen_US
dc.subjectMarka Faydasıen_US
dc.subjectMarka Kişiliğien_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectAge Generationsen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Loveen_US
dc.subjectBrand Utilityen_US
dc.subjectBrand Personalityen_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.titleTüketicilerin yaş kuşaklarına göre marka aşkı, marka faydası, marka kişiliği ve marka sadakati hakkındaki değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativeEvaluati̇ons of the consumers according to the age generati̇ons about brand love, brand utility, brand personality and brand loyaltyen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster