Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBedir, Ahmet
dc.contributor.authorŞenliler, Turgay
dc.date.accessioned2019-12-25T12:13:20Z
dc.date.available2019-12-25T12:13:20Z
dc.date.copyright2015en_US
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationŞenliler, T. (2015). Hz. Mûsa kıssalarında kriz yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/410
dc.description.abstractAsıl gayesi ahlâkî ve terbiyevî olan Kur‟ân kıssalarının, kültür seviyesi ve durumu hangi düzeyde olursa olsun okuyucu ve dinleyiciler üzerinde büyük bir tesiri vardır.Kıssalarla elde edilmek istenen gaye, birey ve toplumun ilâhî mesajlar istikametinde bir değişim sağlaması ve kâmil insan olmaya namzet olan, potansiyel insanı gerçek konumuna yükseltmektir. Bu doğrultuda gerçek hayattan kesitler sunan kıssalardaki olaylar birer ibret, kahramanlar ise topluma model insan olarak sunulmaktadır. "Firavun‟a git! Çünkü o iyice azdı. „Ya Rabbi!‟ dedi. Genişlet göğsümü, kolaylaştır işimi, çözüver şu dilimin bağını, ta ki anlasınlar sözümü! Bana da ailemden birini yardımcı kıl, Harun kardeşimi! Onunla beni takviye et! Onu bu işime ortak et! Ta ki seni daha çok tesbih ve tenzih edelim. Ve seni daha çok analım. Aslında sen bizim bütün hallerimizi hakkıyla görmektesin. (Allah): Mûsâ! İstediklerin sana verildi." (Taha, 20: 24-36) Buradaki anma, krizle yakından ilgili olabilecek kişilerin fikren, zihnen ve psikolojik olarak özel eğitimlerle devamlı zinde tutulmaları ve krize hazırlanmaları anlamına geliyordu ki olası bir krize karşı sürekli hazır olsunlar, hadiseler karşısında mukavemetleri kırılmasın, olaylardan kopmasın. Ayrıca bu anma sonuçta kriz yöneticisinin konuşurken yakalayacağı başarıyla da alakalıdır: Her zaman konuşmacının başarısı, konuyla ne kadar yakından ilgili ve başkalarına anlatmaya ne kadar istekli olduğuna bağlıdır. Hz. Mûsâ, kardeşi Harun‟a peygamberlik verilmesinin yanı sıra birtakım isteklerde de bulunmasıyla, aynı zamanda bir nevi kriz yönetim ekibini kurmuş ve kriz eylem planını da oluşturmuş oluyordu. Zira iyi bir lider ortaya çıkabilecek bir krizi önceden sezinleyebilir. Krizin kendilerine bulaşmaması için zaaf noktalarını giderir. Her şeye rağmen bir kriz ekibi oluşturur. Burada Hz. Mûsâ‟nın yaptığı da budur. Firavun‟la oluşturacağı diyalog sonucunda ortaya çıkabilecek krizleri sezip onlara karşı proaktif bir kriz yönetimi anlayışıyla tedbir almak ve kriz yönetim ekibi oluşturmaktır.en_US
dc.description.abstractThe parables in the Qur'an mainly purpose to bring in good morals and decency and have a huge impact on its readers and listeners, no matter at what cultural level they are.The aim sought to be achieved by parables is to change individuals and societies through divine messages and to upgrade human potentials to the actual perfect location. In this sense, real-life events in the parables offer an exemplary lesson and heroes are presented as the model for human society. Allah said: "Go to Fir'aun (Pharaoh)! Verily, he has transgressed." Mûsâ (Moses) said: "O my Lord! Open for me my chest. "And ease my task for me; "And make loose the knot (the defect) from my tongue, "That they understand my speech, "And appoint for me a helper from my family, "Harun (Aaron), my brother; "Increase my strength with him, "And let him share my task, "That we may glorify You much, "And remember You much, "Verily! You are of us Ever a Well-Seer." Allah said: "You are granted your request, O Mûsâ (Moses)! (Taha, 20: 24-36) Remembering Allah at the moments of crisis may be closely related to the necessity of a person‟s mental and psychological preparation and fitness through special education; so as to get constantly ready against a possible attack without losing his resistance in the face of events. In addition, this remembrance is ultimately linked to the achievement in crisis management: The success of the speaker is always closely dependent on how much he is concerned with the subject and willing to tell others. Prophet Moses (pbuh), by requesting the assignment of his brother Aaron (pbuh) as a prophet, aimed to set up a kind of crisis management team and the necessary crisis action plan.Namely, a good leader can anticipate any crisis that may arise by overcoming his weaknesses against crisis and creating a crisis team in spite of any hardship. Here the Prophet Moses (pbuh) exactly does the same; that‟s to take measures against crises that may arise in the dialogue with the Pharaoh with a proactive crisis management approach and crisis management team.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKıssaen_US
dc.subjectKrizen_US
dc.subjectHz. Mûsâen_US
dc.subjectFiravunen_US
dc.subjectParableen_US
dc.subjectThe crisisen_US
dc.subjectThe Prophet Mosesen_US
dc.subjectPharaohen_US
dc.titleHz. Mûsa kıssalarında kriz yönetimien_US
dc.title.alternativeCrisis management in the parables of the Prophet Mosesen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster