Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKara, Mehmet
dc.contributor.authorKuru, Duran
dc.date.accessioned2019-09-17T10:57:28Z
dc.date.available2019-09-17T10:57:28Z
dc.date.copyright2011en_US
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationKuru, D. (2011). Satış geliştirme faaliyetlerinin satın alma kararına etkisi: Hizmet sektöründe bir uygulama (Yüksek Lisans Tezi)en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/222
dc.description.abstractSatış geliştirme; reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama çabaları dışında kalan, genellikle sürekli olmayan, aracıların etkinliğini artırmaya yönelik, kısa dönemde satın almayı teşvik edici, kendine özgü tutundurma ve satış çabalarıdır. Bu çalışmada; Yozgat’ta bankalarda uygulanan tutundurma çabalarının tüketicileri ne yönde ve nasıl etkilediğinin tüketicilerin demografik özelliklerini de dikkate alarak tespit etmek ve bankalar için uygulanması gereken tutundurma çabaları hakkında önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın önemi, kapsam ve sınırlılıkları belirlendikten sonra kuramsal ve kavramsal çerçevede; pazarlama kavramı ele alındıktan sonra satış geliştirme kavramı ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Araştırmanın verileri anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin yüzde ve frekansları alınarak bankanın uygulamış olduğu satış geliştirme faaliyetlerinin tüketicinin demografik özelliklerini dikkate alarak satın alma kararını etkileyip etkilemediğine bakılmıştır.en_US
dc.description.abstractSales promotion refers to those marketing activities other than personal selling, advertisement and publicity, which stimulate consumer purchasing and dealer effectiveness, such as displays, shows and expositions, demonstrations and various non-recurrent selling efforts not in the ordinary routine. In this study, applied to banks in Yozgat, it is aimed to determine in which direction and how promotion efforts affect customers while taking into account of the demographic characteristics of them and to make recommendations on sales promotions which should be applied for banks After determining importance, scope and limitations of the study, the concept of marketing is analyised in the theoretical and conceptual framework, and then sales promotions are explained in detail. The data was obtained via questionnaire. By using the percentage and frequencies of the data, whether sales promotion activities of banks taking into account of demographic characteristics of customers affect sales decision is observed.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherYozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPromosyonen_US
dc.subjectSatış Geliştirmeen_US
dc.subjectSatış Promosyonen_US
dc.subjectPromosyon Stratejilerien_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.titleSatış geliştirme faaliyetlerinin satın alma kararına etkisi: Hizmet sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of sales development activities on purchasing decisions: A case study in service sectoren_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster