Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇavuş, Murat
dc.contributor.authorYılmaz, Taner
dc.date.accessioned2020-02-20T08:20:11Z
dc.date.available2020-02-20T08:20:11Z
dc.date.copyright2016en_US
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationYılmaz, T. (2016). Probleme dayalı öğrenme yönteminin fen konularının öğretilmesinde ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi: Işık ve ses. Yüksek Lisans Tezi. Yozgat Bozok Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yozgat.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.bozok.edu.tr/xmlui/handle/11460/474
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin (PDÖ) etkililiğini belirlemekle birlikte, ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri dersinde "Işık ve Ses" ünitesinin öğrenilmesinde uygulama öncesi ve sonrasında PDÖ yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın evrenini Yozgat İl Merkezi'ndeki tüm ortaokul 5. Sınıf öğrencileri, örneklemini ise Yozgat İl Merkezi'nde bulunan Cumhuriyet Ortaokulu'nda 5. Sınıfta eğitim görmekte olan B-D-E-H şubeleri oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu öğrencileri her bir grupta 34'er öğrenci bulunacak şekilde seçkisiz (yansız) atama yöntemi ile 68 öğrenci olarak belirlenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Deney grubuyla (N=34) PDÖ yöntemiyle, kontrol grubuyla (N=34) geleneksel yönteme uygun Fen Bilimleri dersi müfredatı sınırları içerisinde ders işlenmiştir. Uygulama, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, haftada 4 ders saati olmak üzere 6 haftada gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları; Akademik Başarı Testi (ABT), Fen Bilimleri Tutum Ölçeği (FBTÖ) ve PDÖ senaryolarından oluşmaktadır. Hazırlanan ABT ve FBTÖ uygulamanın başlangıcında ve bitiminde olmak üzere deney ve kontrol gruplarına iki kez uygulanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel istatistikleri hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen tüm verilerin normal dağılım testi için One-Sample Kolmogorov-Smirnov Testinden, gruplardan elde edilen verileri kendi içinde karşılaştırmak için Bağımlı Gruplar ( İlişkili) t testi, grupların birbirleriyle karşılaştırılmalarında ise Bağımsız Gruplar (İlişkisiz) t testinden faydalanılmıştır. Verilerin analizi SPSS-13 istatistik programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, "Işık ve Ses" ünitesinin öğrenilmesinde PDÖ yönteminin geleneksel yönteme kıyasla öğrencilerin akademik başarılarının artmasında ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarında olumlu yönde anlamlı bir artış sağladığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the efficiency of problem based learning method in science education; and to realize if the problem based learning method affects the academic success and the students' attitudes towards science courses considering the secondary school 5. grade Science Education Class course "Light and Sound" unit before and after learning this course. The research population is Yozgat city center secondary school 5. grade students and the sample is Cumhuriyet Secondary School 5. Grade B-D-E-H classes' students. Experimental and control group students are 68 with 34 each group and they are chosen by random assignment. This research uses Quasi Experimental Design Method. The courses are actualized differently; the Problem Based Learning with experimental group (N=34) and Control Group (N=34) with traditional method science courses. The application was realized within 2014-2015 academic year- second term and 6 weeks - 4 hours per week. The data collection tools are Academic Achievement Test, Science Education Attitude Scale, and Problem Based Learning. Academic Achievement Test and Science Education Attitude Scale are applied twice at the beginning and the ending on experimental and control group. The data's descriptive statistics are accounted. One-Sample Kolmogorov-Smirnov Test for the whole data's test of normality; Paired Sample t-Test for comparing the date within itself; Independent t-Test for comparing the test with each other are used. The data's analyses are done through SPSS-13 statistics programme. The data outcome from the study shows that The Problem Based Learning Method for "Light and Sound" unit ensures that the students' academic achievement rises compared with the traditional method and the students' attitude towards science education is affected positively.en_US
dc.language.isotr_TRen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectPDÖ Yöntemien_US
dc.subjectGeleneksel Yöntemen_US
dc.subjectIşık ve Sesen_US
dc.subjectFen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectProblem Based Learning Methoden_US
dc.subjectTraditional Methoden_US
dc.subjectLight and Sounden_US
dc.subjectAttitude Scale Towards Science Educationen_US
dc.titleProbleme dayalı öğrenme yönteminin fen konularının öğretilmesinde ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi: Işık ve sesen_US
dc.title.alternativeProblem based learning method's effect on teaching science education courses for secondary school 5. grade students' academic achievements and attitudes towards science education classes: Light and sounden_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster